Zarząd portu w Rotterdamie, mierząc się z globalnymi wstrząsami geopolitycznymi i gospodarczymi, odnotował w 2023 roku 6,1% spadek całkowitej przepustowości ładunków, co przekłada się na 438,8 mln ton w porównaniu z 467,4 mln ton w 2022 roku. Spadek ten dotyczył głównie przeładunku węgla, kontenerów i innych suchych ładunków masowych.
Rotterdam, miasto i port położone nad Morzem Północnym, wykorzystuje swoje położenie do kreowania połączeń morskich, logistycznych i biznesowych Europy Północnej ze światem. Port i działające w nim klastry przemysłowe są miejscem tworzenia przewagi konkurencyjnej w oparciu o innowacje.
Trans Polonia (TPG) istotną część swoich zleceń transportowych realizuje na rynkach zagranicznych, również w operacjach związanych z obsługą ruchu z najważniejszych europejskich portów morskich. W branży odpowiadają one za niemal 3/4 operacji towarowych spoza UE oraz 37% wewnątrzunijnego ruchu towarowego. Obecnie z działalności zagranicznej grupy Trans Polonia pochodzi 80,8 procent przychodów. Przed rokiem było to 73,5 procent.
Port Rotterdam i brazylijski Pecém podpisały umowę o współpracy w zakresie projektów offshore wind oraz produkcji zielonego wodoru.
Zarząd Portu Rotterdam oraz APM Terminals zawarli porozumienie ws. rozbudowy terminalu Maasvlakte II. Realizacja projektu o wartości 1 mld euro zwiększy roczne możliwości przeładunkowe tego portu o 2 mln TEU.
W ciągu ostatniego tygodnia w rotterdamskim porcie przechwycono 4726 kg kokainy i zatrzymano 34 osoby - poinformowała w sobotę holenderska prokuratura. Wartość czarnorynkowa udaremnionego przemytu wynosi 354 mln euro.
Pomimo spadającego handlu z Rosją, Port Rotterdam poradził sobie w pierwszym półroczu 2022 roku nieźle, lekko przebijając poprzedni rok.
Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Frans Timmermans zabrał głos podczas Światowego Szczytu Wodorowego, aby potwierdzić strategię UE. Ogłosił również nowe plany portu w Rotterdamie, przez który będzie przepływać 40 proc. importowanego ekologicznego wodoru.
Breakbulk Europe to największe targi branży cargo i transportu morskiego. Impreza odbywa się w Rotterdamie. W tym roku jednym z wystawców będzie Port Gdańsk.
Spółka HyCC BV zawarła umowę z koncernem BP o wspólnym rozwoju projektu budowy instalacji zielonego wodoru o mocy 250-MW. Instalacja H2-Fifty powstanie na terenie portu w Rotterdamie i będzie korzystała z energii wyprodukowanej w morskich farmach wiatrowych na Morzu Północnym.
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem
Minister Marzena Czarnecka zapewnia: Prąd z atomu w 2035 roku
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Debata na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym: Państwo musi wspomóc proces dekarbonizacji w firmach
Baltic Hub: baza instalacyjna dla morskich farm wiatrowych będzie pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji